۱--تبیین اثرات نماز 2-تکریم وشخصیت دادن به دانش آموزان -3-نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خود باوری در دانش آموزان 4-ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز 5-داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ های دلپذیر 6-باز گو نمودن اهمیت و ضرورت نماز به اولیا دانش آموزان 7-اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانش آموزان برتر 8-داشتن دوستان دینی در مدرسه 9-شرکت معلمین ،مدیر،معاون، در کنار دانش آموزان در نماز جماعت 10-برگزاری نمایشگاه در خصوص نماز از آثار دانش آموزان 11-توزیع کتب دینی و اخلاقی ساده 12-معرفی دانش آموزان نماز گزار و تشویق آنان در حضور دیگران 13-دادن هدیه به هنگام نماز به دانش آموزان 14-استفاده از دانش آموزان خوش صدا برای اذان و .... 15- پخش فیلم های آموزنده در آموزشگاه در خصوص نماز 16-ارتباط مستمر با مساجد و نماز جمعه 17-بیان احادیث شیوا وبلیغ در خصوص نماز 18-استفاده از روحانیون جوان و شاداب و تاثیر گذار 19-داشتن سخنرانی کوتاه و مفید دربین نماز ها 20-اقامه نماز در منزل توسط والدین 21-برگزاری همایش نماز برای دانش آموزان 22-برگزاری همایش نماز برای اولیا 23-داشتن کفتگوی صمیمی با دانش آموزان در خصوص نماز 24-داشتن میزگرد دانش آموزی در خصوص نماز با رهبری کادر مدرسه 25-فعال نمودن شورای مدرسه و انجمن اولیا وداشتن مصوبات اجرایی در خصوص نماز 26-ارائه الگوی عملی مناسب به دانش آموزان 27-معرفی چهر های برتر دینی و ذکر موفقیت های آنان 28-برگزاری اردو های زیارتی و سیا حتی 29-انتخاب بهترین زمان آموزشگاه بعد از اوقات شرعی برای نماز 30-بیان داستا نها و قصه های در خصوص نماز 31 - استفاده ازتمثیل و شعر و ادبیات در سخنرانی در خصوص نماز 32-معرفی دانش آموزان نماز خوان و مومن به صورت منطقه ای به کلیه مدارس 33-چاپ عکس دانش آموزان نماز خوان در جراید محلی 34-ارائه سی دی های آموزشی به دانش آموزان در خصوص نماز 35-اختصاص زمان کوتاهی در آغاز کلاس به بیان آثار نماز توسط همه دبیران در کلاس 36-اختصاص دو روز در هفته در مراسم آغازین به مباحث نماز 37- ایجادرفتار دوستانه برای شرکت در نماز و نبود زور و اجبار 38- ایجاد سرویس های بهداشتی مجهز در مدارس 39-رفتار و کردار عملی کادر مدرسه 40-داشتن کتابخانه غنی با کتاب های سودمند در خصوص نماز 41-نام گذاری کلاس ها و گرو هها با آثار نماز 42-پخش صدای اذان در آموزشگاه به هنگام اوقات شرعی با بلندگو 43-ورود دانش آموزان به نماز خانه با اسقبال صورت گیرد(پخش گلاب) 44-حضور مرتب و همیشگی کادر مدرسه در نماز 45-برگزار ی کلاس های ضمن خدمت برای عوامل اجرایی آموزشگاه 46-برگزاری همایش برای همکاران در خصوص نماز 47-تشویق به موقع همکاران موفق در مورد نماز 48-استفاده از رنگهای آرامش بخش در تزینات نما خانه 49-استشمام بوی عطر و گلاب و نورپردازی جالب نمازخانه 50-اجرای برنامه های متنوع در بین نماز (نمایش،سرودو...) 51-شرکت هفتگی یا ماهانه اولیا در نماز جماعت مدرسه 52-شرکت هفتگی یا ماهانه مسئولین اداری در نماز جماعت مدرسه 53-هم خوانی سوره های نماز در مراسم آغازین یا آغاز همایش ها و برنا مه های آموزشگاه 54-پیروی از اصل مجاورت (وجود کتابخانه و نوار خانه ویا دفتر آموزشگاه در کنار نماز خانه) 55-ایجاد احساس خوشایند در دانش آموز در پایان هر نماز 56-به کار گیری شیو های جذاب در برپایی نماز جماعت آموزشگاه 57-بیان خاطره های نماز از زبان مسئولین 58-جذب تدریجی دانش آموزان وآموزش صحیح به آنان 59-داشتن گفتگو های خصوصی با دانش آموزان و استفاده از کلمات محبت آمیز 60- داشتن اعتدال ومیانه روی در آموزش دانش آموزان 61-شنا خت روحیات فردی دانش اموزان 62-برگزاری مسابقات ورزشی در خصوص نماز 63-برگزاری کلاس های آموزش خانواده در خصوص نماز 64-پرهیز از سخنرانی های سیاسی و...در مابین نماز 65- تزیین سالن و نماز خانه با احادیث در خصوص نماز 66-بیان آثارعلمی روانی و اخلاقی نماز 67-شرکت در نماز جمعه با شکوه خاص واستقبال گرم از آنان 68-فیلمبرداری از مراسم نماز جماعت آموزشگاه 69-دادن کارنامه نما زبه دانش آموزان و اولیا در پایان هر ترم 70-نظر خواهی از اولیا و دانش آموزان در خصوص چگونگی اجرای نماز جماعت آموزشگاه 71-آوردن استدلال های قرآنی در خصوص نماز 72-رفع موارد ملال آور و خسته کننده و عوامل حواس پرتی در برگزاری نماز 73-داشتن صبر و انعطاف دربرابر اشتباهات دانش آموزان 74-نظارت مستمر بر فعا لیت ها 75-برگزاری نماز های وحدت در بین مدارس 76-فعال تر نمودن ستاد اقامه نماز منطقه و مدارس برگرفته از ۹۰تحقیق فرهنگیان منطقه اسفرو رین در خصوص نماز |